ZZZ… Zijn ze er al ? Generatie Z een feit ?

En hoe moet het dan met  Y ? en X ? … en met mij  ???

Visite. Het journaal speelt op de televisie en een flinke politieke discussie ontspint. Mijn zoon wil zijn gelijk bewijzen en checkt via zijn gsm met touch screen vlug een aantal internationale news-sites terwijl hij ondertussen met mijn schoondochtertje-in-spe verder twittert, gesprekken voert via facebook met andere tweede zitters en “en passant” een aflevering van “True Blood” downloadt.
Via een snelle videochat wenst hij een vriend gelukkige verjaardag – msn-en is out, zo krijg ik te horen.
Te midden van die digital natives probeer ik mijn moeder voor de 10de keer uit te leggen hoe ze haar voicemail moet beluisteren en maak ik mijn vader duidelijk dat hij heus geen 10 miljoen dollar heeft gewonnen via The National Bank of New Zealand, want dat dit soort mails spam is. Pa is verontwaardigd want hij werkt niet met spam maar met outlook…
Plots “pingt” mijn computer ongeduldig. Eén van mijn teamleden wil dringend skypen.
Hij werkt – net als de grote meerderheid van mijn team trouwens – van thuis uit.
Ik organiseer een conference-call om mijn verwachtingen voor de komende maand te bespreken…

… en ik vraag me stiekem af waar de tijd gebleven is dat ik gewoon tot bij het bureau van mijn medewerker liep om een rapport te bespreken en mijn zoon ’s avonds een verhaaltje voorlas…

Vraag je jezelf ook wel eens af hoe je dit als manager-van-vandaag of als ouder of leerkracht kan blijven volgen ?
Vraag je jezelf wel eens af hoe je de jongeren van vandaag kan boeien en raken, hoe je door hen kan gehoord en gezien worden ?
Vraag je jezelf wel eens af waar je je energie en flexibiliteit vandaan kan halen ?
Vraag je jezelf wel eens af wat je nodig hebt om vlotjes al deze vernieuwingsimpulsen te integreren ?

… of zie je nu misschien nog meer vraagtekens op een rij komen aanschuiven ?

Geen nood, de opleidingen en workshops van het Instituut Elan Vital kunnen u hierbij ondersteunen en degelijke praktische handvaten bieden om uw persoonlijke groei te stimuleren.
Je werkt aan het ontwikkelen van al je potentieel en je scherpt je coaching vaardigheden aan. Je gaat aandacht schenken aan communicatie vanuit het hart en je krijgt gespreksvaardigheden onder de knie.
Kortom, een waaier van mogelijkheden ligt voor u open.
Alle workshops en opleidingen zijn gebaseerd op de coach-gedachte:

  • Eigen Leiderschap
  • Verantwoordelijkheid nemen
  • Actief Leren

Coaching is namelijk een krachtig instrument om je eigen resultaten en die van je medewerkers, je leerlingen en zelfs je pubers te verbeteren. Door open, eerlijke en gerichte communicatie ga samenwerking verbeteren, enthousiasme opwekken en creativiteit stimuleren. Door een andere aanpak krijg je ook andere resultaten en creëer je meer werkplezier, meer studieplezier… en bovendien : meer eigen plezier !

We nodigen je graag uit op onze gratis INFOSESSIE met Drink.
Kom op 09 september 2011 in de prachtige lokalen van het oud-klooster van de “Bouche à Oreille” in de Felix Hapstraat in Brussel.
(>> gelieve voordien in te schrijven bij Michèle Persoons : m.persoons@baogroup.be)

Voor Elan Vital – BAO Group,

Maryse Van Hee



Categorieën:Elan Vital Actualiteit

Geef een reactie

