Coachingproject in de ziekenhuiswereld ism met BAO Expert traject Coaches

GLOEDNIEUW INITIATIEF

6 coaches van het traject Expert 2012  hebben deelgenomen aan een uitzonderlijk coachingproject in de ziekenhuiswereld. In het kader van hun praktijkstage in bedrijven en organisaties hebben ze tijd en skills ter beschikking gesteld van het personeel om een gratis individuele coaching aan te bieden aan 12 mensen uit verschillende afdelingen & functies die deelnamen aan een driedaagse training “Creatief omgaan met stress”.

Een grote dank voor hun inzet en ook dank aan het ziekenhuis om deze win win win uitwisseling mogelijk te maken.

Het was een uitstekende manier om de theoretische concepten te ankeren in de dagelijkse realiteit van deelnemers uit medische, paramedische en administratieve afdelingen ….

  • Win voor het ziekenhuis (in geld, tijd, kwaliteit en  impact want op die manier werd de training geoptimaliseerd omdat de verworven materie op lang termijn zal bijblijven.
  • Win voor de deelnemers die een op maat geschreven persoonlijke doelstelling konden uitwerken voor meer levens- en  werkkwaliteit, minder stress en burn-out preventie.
  • En uiteraard een win voor de coaches die hun coachingskills konden inoefenen & toetsen aan de realiteit van professionelen uit de gezondheidssector.

Artsen, vroedvrouwen, verplegers, diensthoofden, secretaressen, … – allemaal mensen die veel geven -, hebben zich kunnen openen om tijd te nemen voor zichzelf, en alle aandacht te krijgen van gemotiveerde en empathische coaches.  Want het zijn dikwijls diegenen die veel geven die moeite hebben om zelf te kunnen ontvangen.

Een mooie zuurstofrijke ervaring voor alle partijen dus.

Enkele reacties van de deelnemers :

“deze sessie heeft mij geholpen om dieper te gaan graven en zo een bijkomende dimensie aan de problematiek te ontdekken”

“Ik heb me gehoord gevoeld en ik heb de zaken kunnen benoemen onder het welwillend oog van mijn coach en mijn collega”

“Het heeft me deugd gedaan om tijd te nemen voor mezelf”

“Gewoon te weten dat ik niet de enige ben met dit probleem geeft me al meer energie”

“IK heb geen kant en klare oplossing gekregen maar ik heb kunnen nadenken en de zaken anders bekijken.  Een grote dank.”

“Ik begrijp eindelijk het verschil tussen coaching en psychotherapie”

“De vraag : en wat zou je doen moest je een toverstok hebben, … wat zou je dan doen ? , heeft mij aangesproken .

Getuigenis van de coaches

– Laurence : “Dank voor deze twee mooie ontmoetingen. Beide coachings gericht op de noodzaak voor een gezondheidswerker om plaats te maken voor eigen noden en het inzicht dat goed zorgen voor zichzelf meer mogelijkheden schept om er beter te zijn voor de ander.” 

– Pauline: “Volgens mij is het een uitwisseling die alle partijen de mogelijkheden biedt om te leren en verder te gaan, een ontmoeting gebaseerd op het delen, luisteren en waarderen.  Zonder enige pretentie schenkt de coach zijn luistervaardigheden en een scherpe vraagstelling die een herkadering mogelijk maakt.  Ik ben dankbaar voor het gekregen vertrouwen en durf te hopen dat deze leerrijke uitwisselingen meer zouden kunnen plaatsgrijpen in onze maatschappij.” 



Categorieën:Elan Vital Actualiteit

Plaats een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te bestrijden. Ontdek hoe de data van je reactie verwerkt wordt.